Palatul National al Copiilor

.

Despre noi

Prof. Gabriela Dumitriu

 

Motto:

“Nu va mandriti cu predarea unui mare numar de cunostinte

Starniti numai curiozitatea.

Multumiti-va sa deschideti mintile, nu le supraincarcati

Puneti in ele scanteia.”

 

Anatole France

 Complexitatea formelor de activitati de timp liber desfasurate la Palatul National al Copiilor, constituie mediul specific de afirmare a talentelor si descoperirea abilitatilor. Educatia reprezinta o activitate sociala complexa de pregatire a personalitatii umane in raport cu idealul si posibilitatile de societatii, pregatire care urmareste integrarea sociala si care se realizeaza in mod intentionat, planificat, constient, cu un scop si cu o finalitate masurabila dinainte stabilita. Educatia muzicala are o functie formativa imensa si de neinlocuit. Ea trebuie sa se faca prin contactul cu muzica astfel ca elevul trebuie sa fie in ipostaza de auditor si interpret si apoi de creator.

Educatia muzicala incepe cu formarea priceperii de a audia de a dobandi limbajul muzical , de a-i deslusi sensurile . Scopul final al educatiei muzicale este acela de a forma o atitudine estetica muzicala, de a pregati cunoscatori avizati de valori estetice muzicale si eventual, creatori de muzica si interpreti.

Muzica dezvolta sentimente : bucuria, mania, tristetea, durerea si amplifica emotiile:regretul, mila, dorul, nostalgia iar prin folosirea sa adecvata si rezonabila, muzica introduce frumosul in viata noastra contribuind la modelarea si socializarea fiintei umane. Studiul instrumental este o consumare constienta de energie pentru realizarea unor obiective bine conturate, dar si o activitate de solicitare senzoriala(auditiva) primordiala, care trebuie asociata cu o coordonare psihomotorie ridicata. Studiul pianistic se traduce printr-o activitate complexa care contine un ansamblu de solicitariintelectuale, emotionale, motivationale si motrice dar si existenta anumitor coordonate psihice fara de care nu se poate desfasura cu succes(auzul intern, motivatie si vointa, afectivitate, atentie, gandire, memorie, priceperi si deprinderi).

Cunoasterea elevului care debuteaza printr-o examinare mai mult sau mai mai putin edificatoare, continua odata cu inceperea instructiei propriuzise. Daca profesorul s-a edificat intr-o oarecare masura in privinta calitatilor elevului, el il cunoaste prea putin sau deloc sub celelalte aspecte. Pentru a capata cat mai curand o imagine globala a personalitatiiacestuia, profesorul va folosi metode de cunoastere psihologica. Cunoasterea particularitatilor psihice individuale este o chestiune delicata si dificila care se cere esalonata in timp tocmai pentru ca se bazeaza pe observarea atenta si sistematica a elevului in procesul activitatii sale de clasa si in afara acesteia.

Invatamantul instrumental- individual se deosebeste radical de cel teoretic- colectiv deoarece lectia se realizeaza cu un singur elev. Acest elev pe care profesorul il are in fata sa la inceputul activitatii de initiere este un unicat nerepetabil, care poseda anumite aptitudini, o anumita motivatie si tipologie a sistemului nervoscat si un anumit caracter care, pe parcursul activitatii il vor face mai mult sau mai putin receptiv la frumos, mai mult sau mai putin inclinat catre munca si autoperfectionare sau adaptat la mediul scolar si social in general.

 

Galerie foto

Orar

Luni              14.00 - 17.00

Marți            14.00 - 18.00

Miercuri      13.00 - 17.00

Joi               14.00 - 18.00

Vineri          14.00 - 17.00

Sâmbata                -

Duminica               -

Contact

Tel. int. 162, Sala 169

Profesor gr.I- Dumitriu Gabriela

email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Comentarii   

0 #1 DINCA FLORENTINA 12-06-2015 09:32
Cand se fac inscrierile ,am o fata (8 ani) care doreste sa invete la orga si presupun ca daca stie la pian se va adapta si la orga mult mai usor.Care este pretul ?
Citat