Palatul National al Copiilor

Despre noi

Cursul de programare

Se adresează copiilor ce doresc descoperirea programării calculatoarelor, achiziția unei baze de cunoștințe și pregătirea pentru concursurile de programare ori pentru dezvoltarea unei cariere în domeniul programării. Pentru copii de vârstă școlară mică este esențială descoperirea programării, înțelegerea deosebirii fundamentale între programare a calculatorului și utilizare a acestuia (programe de desen, de editare de text, creare de prezentări ori folosire a internetului și disocierea de activitățile ludice). Programarea calculatorului înseamnă, încă de la început, orientarea către un anumit scop: rezolvarea de probleme. Nu învățăm să programăm fără scopul de a rezolva probleme. Iar acestea nu înseamnă doar probleme de matematică ori cu valențe aritmetice ce ar putea fi abordate cu calculatorul. Înseamnă probleme de orice natură, din orice domeniu al vieții sociale. O problemă poate fi numărarea persoanelor dintr-o fotografie sau realizarea de către calculator a recunoașterii scrierii literelor ce apar în scrierea cursivă a persoanelor. Sau putem folosi calculatorul pentru ordonarea în funcție de anumite criterii a informațiilor. Ori îl putem folosi pentru generarea unui model fizic de desfășurare a unui experiment, model care altfel ar necesita un volum imens de prelucrare de date și de calcul unor subiecți umani. Partea cea mai dificilă a cursului de programare este reprezentată de percepția începătorilor a programării și a diferențelor între ceea ce ei (sau părinții lor) se așteaptă să găsească în programare și ceea ce ei întâlnesc: fundamentele unei științe abstracte ce necesită un grad ridicat de conceptualizare matematică. Dacă primul contact cu programarea este anost atunci mulți dintre cursanți vor renunța destul de repede, ori, cel mult, într-un an. De aceea va fi de mare importanță modul în care se prezintă informațiile și ritmul de prezentare al acestora. Astfel, cursul corespunzător claselor II, II sau IV va fi axat pe descoperirea înclinațiilor pe care le are un copil pentru programare. Repetarea și consolidarea cunoștintelor pe o perioadă de doi ani este necesară pentru marea majoritate a cursanților de această vărstă. Acest lucru le va da încredere în deprinderile dobândite și le va permite sa abordeze cu încredere testul predictiv pe care îl dau pentru continuarea cursului de programare și la gimnaziu. Pentru acei cursanți ce demonstrează abilități algoritmice și de programare superioare există posibilitatea de a se încadra direct la cursul de avansați de nivel unu de la gimnaziu. La cursul de începători de la gimnaziu se consideră că elevii sunt suficienți de mari astfel încât sa realizeze mai repede decât colegii lor de la școla primară dacă dispun sau nu de înclinații de programare și să se adapteze pe parcursul unui an la cerințele acestui domeniu. Cursul de avansați de nivel 1 pentru gimnaziu se adresează acelora ce reușesc să descopere în programare un prieten, un alt mod de abordare al lucrului la calculator, să facă trecerea de la stadiul de utilizator al calculatorului la cel de stăpân al calculatorului. Aici vor deprinde abilitățile și cunoștințele necesare pentru transformarea programării din obiect de studiu descoperit în subiect de aprofundat. Pentru cei ce au obținut calificativul maxim la grupele de programare de la clasele II – IV și au doi sau trei ani de programare există posibilitatea de a susține un test pentru admiterea în grupele de gimnaziu corespunzătoare nivelului 1 de avansați. În cazul în care nu promovează testul vor fi automat admiși la grupele de începători. Cursul de avansați de nivel 2 se adresează elevilor ce au calificativul maxim la grupele de avansați de nivel 1. La acest curs programarea s-a conturat atât ca pasiune cât și ca o posibilitate de carieră în viitor.

 Cursul de utilizare

Este conceput a se desfășura pe mai multe niveluri. La nivelul primar (clasele II -IV) elevii vor face cunoștință cu calculatorul, cu sistemul de operare și cu programele implicite instalate odată cu sistemul de operare cât și cu suita de aplicații Office de la Microsoft (Word, PowerPoint, Excel). La nivel gimnazial se studiază într-un ritm mai alert și mult mai aprofundat noțiunile generale ce au fost sistematizate în cadrul cursurilor de nivel primar, folosind și utilitare specifice gratuite pentru realizarea anumitor sarcini (de exemplu Irfan View). Participanții la acest curs pot proveni dintre participanții la cursul de Programare ce și-au dat seama că nu posedă înclinații deosebite către programare dar care vor să învețe să utilizeze la maxim calculatorul. Sau pot urma aceste cursuri dorind să se adapteze la mediul de lucru informatizat urmând ca, mai apoi, să descopere dacă au și alte înclinații către Programare ori către creerea de animății, pagini web, ori modelare sau prelucrare foto video.

 Celelalte cursuri

Se adresează cursanților ce doresc să se inițieze în folosirea diferitelor pachete de programe pentru realizarea de sarcini diferite ce rezultă dintr-o abilitate a lor. Așa sunt cursurile de Pagini Web, Modelare 3D, Video Tracking și animații sau de pregătire în vederea susținerii examenului pentru obținerea certificatului ECDL. Cursul de Video Tracking, Modelare 3D și animații este propus pentru prima dată, fiind gândit ca fiind complementar celui din anii anteriori de în care se studia Flash și Photoshop. În funcție de numărul de doritori va avea o continuare anul următor. 

Galerie foto

 

boca332.jpgboca334.jpgboca333.jpgboca331.jpgboca335.jpg

Contact

Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Comentarii   

0 #1 Nitoiu 12-05-2015 11:22
Cand se tin cursurile pentru elevii de clasa a VI-a? Ce programa aveti pentru aceasta grupa de varsta?
Va multumesc si astept cu interes raspunsul dv.
Citat