Palatul National al Copiilor

Despre noi

           Cercul nostru se numeste "Chez nous" (la noi). Putea sa se numeasca "Bienvenue en France" (Bine ati venit in Franta), dar am vrut ca prin acest nume sa scoatem in evidenta felul in care, incet, incet,limba si spatiul Frantei ne devin familiare, dar si faptul ca in cerc ne simtim acasa, la noi.

De fapt, incercam sa fim in Franta, invatand limba franceza, afland despre istoria si geografia Frantei, despre actualitatea franceza, de la bucatarie pana la moda, despre personalitatile Frantei, considerand astfel limba franceza in sine, dar si ca instrument de informare, si mai ales de comunicare.

Ne simtim la noi, adica acasa, printre prieteni, caci intre elevii cercului se stabileste o adevarata camaraderie, bazata pe anii lungi de cand sunt impreuna, dar mai ales pe dragostea lor pentru invatarea limbii franceze, si, de ce nu, pentru dragostea profesoarei lor pt.ei, si pe dorinta ei de a-i vedea mereu activi, invatand din placere si cu bucurie.

Nimic nu este silnic, dorinta de a invata este mereu prezenta, si pentru a o stimula atmosfera este destinsa, prieteneasca, ospitaliera, in viziunea celor mici « distractiva », ceea ce este foarte bine, caci limba franceza nu este usoara, si o atmosfera destinsa o face mult mai usor de receptat, transformand dificultatile in placere, in joc, chiar daca aparent.

Relatiile cu parintii sunt, de asemenea, bazate pe respect reciproc si pe grija comuna pt.copii, ca si pe aprecierea efortului de timp pe care il reprezinta si pt.copii, si pt.parinti, activitatea la cerc, in putinul timp liber ramas dupa scoala - de aceea acest timp petrecut la cerc trebuie fructificat la maxim.

           Cercul este extrem de dotat tehnic, cu cele mai moderne mijloace de invatare a unei limbi. In plus, exista manuale specializate, de limba (gramatica, vocabular), de comunicare, de civilizatie, de literatura, de istorie, dictionare ilustrate,

pe care in timpul orelor elevii le utilizeaza, avand si pt.acasa fiecare un manual.

In acest fel ei nu repeta materia scolara, ci o aprofundeaza, o lamuresc, o fac altfel, si nu lucreaza cu manualele de la scoala, iar profesorul le pune in fata vestitele pt.ei "cheite" (asa le numim noi) prin care o limba ce pare atata de dificila, precum franceza, devine incetul cu incetul de o claritate si o logica limpede. Se lucreaza cu altfel de manuale, cu altfel de metode, dar cunostintele se intalnesc cu cele predate in scoala, pt.ca in definitiv limba este aceeasi!

Si, in plus, elevii sunt mereu indemnati sa sesizeze frumusetea muzicala a acestei limbi, eleganta exprimarii, nuantele de gandire pe care le ofera, ceea ce le stimuleza intelectul, cultura, dorinta de a citi, de a se informa singuri.

         Cercul primeste copii de la 5 la 18 ani. Nu este usor pt.profesor sa lucreze cu atatea grupe de nivele diferite, mai ales daca la aceeasi varsta exista elevi incepatori, medii, avansati si de performanta, dar, pe de alta parte, profesorul cunoaste specificul fiecarei varste, priveste elevii in evolutie, si stie cum sa se adreseze fiecarei varste. Si ceea ce se doreste este ca toti sa atinga, cu timpul, nivelul performantei. Iar profesorul este mereu atent ca elevul sa se afle la nivelul care ii este propice, cel in care exista pt.el progres.

Pentru cei mici, prescolari si scolari mici, lucrurile sunt simple. Trebuie sa le placa, sa pronunte corect, sa isi dezvolte o fidelitate a auzului, sa cunoasca multe cuvinte, sa incerce sa formuleze propozitii simple, si mai ales sa cante, pt.ca in cantece exista toata muzicalitatea limbii franceze, vocabularul le "intra pe sub piele", pronuntia devine corecta, si mai ales le place, le place, le place sa cante, si deci le place si limba in care canta.

Pentru cei mai mari, asimilarea limbii nu se mai poate baza pe memorie si repetitie, ci pe intelegerea structurilor gramaticale, pe citit si scris, dar nu ca la scoala. Ei spun ca in sfarsit INTELEG. Sigur, multe greseli vor face pana ce vor aplica corect ceea ce de fapt au inteles. Tocmai de aceea caietele lor de teme sunt corectate pe cat posibil in fiecare saptamana de catre profesor. Dar accentul se pune pe oralitate, pe dialog, pe spontaneitatea conversatiei, pe exprimarea subiectivitatii intr-o limba pe care sa nu o mai simta straina, care sa le ofere posibilitatea de a comunica si de a se comunica, adica de a spune ce cred, ce simt, ce inteleg..

          Intelegerea adevarata a limbii franceze vine de-abia la liceu, dupa parcurgerea pana la clasa a IX-a a intregii gramatici romanesti, pt.a putea intelege gramatica altei limbi, a unei limbi atat de gramaticale precum franceza.. Dar, exista mereu "cheite", mereu activitati ludice prin care reusim sa evitam dificultatile gramaticale, si totul sa para de fapt logic si de bun simt. Dar, daca studiul francezei incepe abia la liceu, este tarziu. Lipsesc entuziasmul, bucuria, pasiunea. Insa, la aceasta varsta, limba devine limpede precum cristalul. Dar nu atat de familiara ca atunci cand o incepi mult mai devreme.

Deci, cu cat incepi mai devreme, cu atat mai bine, chiar daca pasii sunt mai mici si mai lenti, dar sunt mai profunzi.

Elevii nostri vin, pleaca, raman. Cei mai multi raman, ani, de la 5 ani pana la clasa a XII-a, de la clasa a V-a pana la a XII-a, depinde de cand au inceput. Altii descopera ca nu le place, caci engleza este o mare concurenta, desi profesorul le face mereu comparatii cu engleza si romana, pt.ca ei sa inteleaga asemanarile si deosebirile dintre cele trei limbi cu care vor sa se inarmeze pentru un viitor plurilingvist si multicultural. Altii sunt adusi de parinti si bunici entuziasti, care le ofera astfel o petrecere utila a timpului liber, si ei sunt bineveniti.

           Dar adevaratii elevi ai cercului sunt cei pasionati, cei care nu il parasesc pana ce, daca la inceput profesoara le parea uriasa, la sfarsit ea se uita la ei de jos in sus. Iar, din punct de vedere al cunoasterii limbii, de sperat de la egal la egal, caci multi elevi ai cercului au facut, unii, studii la Sorbona, lucreaza in companii multinationale, fac o facultate bilingv franceza, sunt traducatori sau profesori de franceza, iar unul este chiar profesor de franceza la o universitate americana.

Ei participa curent la olimpiade, cu rezultate bune (premii pe tara), la concursurile Kangourou (premii pe tara), fac spectacole in care joaca roluri, recita, canta si danseaza cantand in franceza (au participat la Festivalul Francofoniei, la Ocolul lumii in 80 de zile - Franta, la spectacolul pt.ziua Tolerantei, la carnavaluri de Craciun, si intotdeauna s-a spus despre ei ca au fost deosebiti si minunati. Caci nu este putin lucru ca, intr-un spectacol de Craciun, sa canti peste 30 de colinde, alternativ in romana si franceza, trecand de la o limba la alta, de parca ambele ar fi ale tale.

          Cercul are in acest an 4 grupe de incepatori (prescolari si cl.I, cl.III-IV, cl.V-VI si liceu), restul de 7 grupe fiind elevii vechi ai cercului, cu nivele de medii, avansati si performanta.

Dar, desi asadar nu prea avem locuri pt.multi elevi noi, din cauza gradului foarte mare de continuitate a elevilor vechi, va asteptam cu toata dragostea, pt.ca gradina francezei are intotdeauna nevoie de flori proaspete, si, in cercul nostru, ele vor creste frumos si vor face radacini puternice! C'est promis!

Rezultate 2012-2013


REZULTATELE ELEVILOR PREMIANTI

                            R E Z U L T A T E        F I N A L E

 la olimpiade si concursuri ale elevilor cercului de franceza

(profesor Luminita Mihaela Oprea)

 SERBAN ANDREEA - clasa a X-a : PREMIUL I PE TARA la Olimpiada Nationala de Limba Franceza

 MOLOIU VALENTINA clasa a XI-a : PREMIUL III PE TARA la Olimpiada Nationala de Limba Franceza

 STEFAN ALEXANDRA clasa a XI-a : MENTIUNEA I PE TARA la Olimpiada Nationala de Limba Franceza

 VELICU MARIA clasa a IX-a : PREMIUL I PE TARA la Concursul Cangurul francofon

 STEFAN IULIA clasa a VIII-a : PREMIUL III PE TARA la Concursul Cangurul francofon

 Felicitari !!! Bravo !!! Si...Bis !!!

 Multe felicitari si elevilor

 PARVU NATALIA, clasa a VII-a

 STEFAN IULIA, clasa a VIII-a

 MOZGOREANU ALEXANDRU, cl.a VII-a

 pentru locurile II si III la Olimpiada Nationala de Limba Franceza, faza pe Capitala

 Si felicitari tuturor elevilor cercului, care din dragoste pentru limba franceza, din dragoste pentru cultura, din dragoste pentru invatatura, urmeaza cu staruinta si talent acest cerc.

 DIN CERCUL DE LIMBA CULTURA SI CIVILIZATIA FRANCEZA

(profesor Luminta Mihaela Oprea)
LA CONCURSURI SI OLIMPIADE   2 0 1 2  -  2 0 1 3
CONCURSUL CANGURUL LINGVIST DE LIMBA FRANCEZA :
2 0 1 2  :  VELICU MARIA - clasa a VIII-a  LOCUL  I  PE TARA
2 0 1 3     VELICU MARIA - clasa a IX-a LOCUL  II  PE TARA - CALIFICATA LA BARAJUL PT.FAZA NATIONALA (232 PUNCTE)
STEFAN ALEXANDRA -  clasa a XI-a LOCUL III  PE TARA (199,75 PUNCTE) (neacceptata in barajul pe tara pt.o eroare in completarea datelor personale)
STEFAN IULIA - clasa a VIII-a - 223 PUNCTE (neadmisa la barajul pe tara pt.o diferenta de 1 punct)
TUTUNICA IOANA - clasa a IV-a - 172 PUNCTE (punctaj exceptional la aceasta clasa mica la care nu se organizeaza faza pe tara)
OLIMPIADA DE LIMBA FRANCEZA
2 0 1 2      MOLOIU ALEXANDRA - clasa a X-a  MENTIUNEA  I  PE TARA
2 0 1 3     STEFAN IULIA - clasa a XI-a  LOCUL  I  PE CAPITALA  CALIFICATA LA FAZA NATIONALA (96 PUNCTE)
SERBAN ANDREEA - clasa a X-a  LOCUL II  PE CAPITALA  CALIFICATA LA FAZA NATIONALA (85 PUNCTE)
MOLOIU ALEXANDRA - clasa a XI-a  LOCUL III  PE CAPITALA CALIFICATA LA FAZA NATIONALA (87,5 PUNCTE)
Elevii claselor VII - VIII pt.care nu se organizeaza faza nationala a olimpiadei de franceza, PREMIANTI PE CAPITALA ::
MOZGOREANU ALEXANDRU - clasa a VII-a  LOCUL  II  PE CAPITALA (91 PUNCTE)
PARVU NATALIA - clasa a VII-a  LOCUL  II  PE CAPITALA (90 PUNCTE)
STEFAN IULIA - clasa a VIII-a  LOCUL II  PE CAPITALA (90,5 PUNCTE)
Toti elevii cercului, si profesoara lor, le ureaza SUCCES !!! celor calificati la fazele pe tara, si le tin pumnii stransi!!!  BRAVO, copii !!!

Foto

Orar

Orar semestrul II   2012-2013

Luni              15.30 - 19.00

Marti             17.00 - 19.00

Miercuri        08.30 - 10.30

Sambata      12.00 - 15.30

Duminica      09.30 - 16.00

Contact

Prof. Luminita Oprea

Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.