Palatul National al Copiilor

Teatrul a fost dintotdeauna o importantă formă de expresie artistică. Teatrul este ochiul magic cu care putem vedea, prin ceaţa vremurilor, împărăţii dispărute, destinele oamenilor care au trăit cu milenii în urmă. Graţie scenei ştim cum arătau, ce gândeau – prin magia teatrului chipurile de altădată se re-întruchipează, se reîncarnează, trăiesc alături de noi, aduşi de această ingenioasă maşină a timpului care este teatrul. Omul viu – iată ce deosebeşte teatrul de toate celelalte arte! Prin teatru se măsoară prestigiul şi nivelul cultural al unei ţări.

În teatru înveţi în primul rând că omul este o sursă inepuizabilă de inspiraţie. Că tot ceea ce ar putea părea penibil în societate este de fapt normalitate.

Teatrul este nu numai o sursă de divertisment și destindere, ci și un mod de educare și informare a generatiilor tinere. Pentru copiii noștri avem două diviziuni ai acestei categorii:

Arta Teatrală, cu toate ramurile sale: actorie, regie, păpuşi şi marionete este cea mai complexă dintre arte. Din toate timpurile oamenii au avut nevoie de teatru, unul din cei mai importanţi dramaturgi ai lumii, englezul William Shakespeare spunea ”Intreaga lume e o scenă şi toţi oameni-s actori” astfel punând în evidenţă legătura extrem de strânsă între teatru şi viaţă.

Cercul de RegieTeatru-Film face parte din secţia Cultural Artistic a Palatului Naţional al Copiilor, domeniul de activitate -Artele Spectacolului şi se adresează elevilor cu vârste cuprinse între 7 şi 19 ani.

Scopul principal al acestui cerc este dezvoltarea creativităţii prin tehnici teatrale, practic acest cerc urmăreşte iniţierea elevilor în Arta Actorului şi încea a Regiei şi vizează îmbunătăţirea tuturor mijloacelor de expresie.

In cadrul acestui cerc elevii vor fi cei care vor crea  momente de teatru şi  tot ei vor fi şi cei care le vor juca. Obiectivele acestui cerc ţin cont de particularităţile vârstei şi de programa şcolara aflată în vigoare.

Pentru iniţierea în Arta Actorului principalele instrumente sunt jocurile teatrale şi improvizaţia, dacă sunt aplicate corect acestea generează uşurinţă, amuzament şi rezultate deosebite. Jocurile deschid nu doar universul activităţii teatrale de toate tipurile, ci deschid universul extrem de variat al realităţilor interumane, oferind şansa de a pătrunde în substraturile acestora şi dezvoltând dorinţa omului de a se comporta în diferite moduri. Jocul este apreciat şi iubit de copiii de toate vârstele şi reprezintă o metodă de învăţare total diferită de tehnicile rigide de predare-învăţare.

Prin joc elevii îşi exprimă emoţiile, cunoştiinţele, satisfăcându-şi astfel dorinţele şi eliberându-se de blocaje. Diversitatea exerciţiilor şi a jocurilor de improvizaţie oferă posibilitatea exersării gândirii, imaginaţiei, memoriei, intuiţiei, concentrării, comunicării, lucrului în echipă, experimentării, autoevaluării; toate acestea contribuind la dezinhibare şi spontaneitate ceea ce face posibilă continuarea procesului de iniţiere în Arta Teatrală într-un mod constructiv.

Introducerea în Arta Regiei, se va realiza atunci când elevii au acumulat elementele de bază din Arta Actorului, fără de care acest lucru nu este posibil.   

Regia în teatru reprezintă punctul de vedere pe care o persoană îl adoptă cu privire la o poveste, un text, o întâmplare, regia inseamnă viziunea unei persoane asupra unei succesiuni de întâmplări.

In cadrul cercului vom studia diferite texte din literatura dramatică universală, românească sau chiar scrise in cadrul unor exerciţii de scriere creativă de către elevi. Vom studia personajul ca element central al scenei, schiţe de caracter, scene de relaţie, situaţia teatrală, teme principale şi secundare, caracterizarea personajelor prin acţiuni, conceptul regizoral şi realizarea unui scenariu, pronind de la simplu la complex.

Elevii vor lucra în cadrul exerciţilor de creaţie regizorală respectând metoda stanislavskiană ‘’eu în situaţia dată’’ şi magicul ‘’dacă’’ în acest fel ei se vor implica real în situaţie, cu întreaga capacitate mentală de judecată, de procesare, de imaginare cu aportul intuitiv şi implicarea emoţională adecvată.

Cercul de regieteatru-film este in primulrând un laborator de creaţieşi de experimentare care respectă principiul socratic: “Cunoaşte-te pe tine însuţi”

 

 

Obiectiveprincipale:  1- dezvoltareaabilităţilorexpresiveşi creative

                                    2-formarea şidezvoltareacompetenţelor de comunicare, dezvoltarealimbajuluişi a gândiriicritice

                                    3-dezvoltarea competenţelorprosociale

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Luni

Marţi

Miercuri

Joi

Vineri

Sâmbătă

Duminică

 

------------

 

14.30-18.30

 

14.30-18.30

 

09-11

 

 17-19

 

  9-15.30

 

--------------

 

Profesor: Mihaela IoanaNăstase

                                                                    Telefon:0766737921